me & family

me & family
Lilypie Pregnancy tickers

Followers

Friday, March 27, 2009

Telatah Haiqal Haqimie di usia 1 tahun 8 bulan

Haiqal dan Haqimie kini dah pun berusia 1thn 8 bulan. Sekarang ni masing-masing dah mula tunjuk perangai. Setiap hari mesti ada yang akan menunjukkan sifat dominan. Tidak mahu mengalah dan nak lebih dari pasangan kembarnya. Kata orang selalunya adik-beradik kembar ini akan sentiasa bersama, (tapi mungkin pernyataan ini untuk kembar seiras kot) coz yang nyata nya haiqal dan haqimie selalu sahaja bergaduh maklumlah tak seiras. Diwajah mereka sentiasa menunjukkan perasaan tidak puas hati antara satu sama lain.

Tabiat Haiqal & Haqimie bila marah/merajuk.

(Ni gambar tahun lepas masa ni Haiqal dan kuat berdiri dan berjalan)

Sebelum ini, haiqal lah yang selalu menjadi mangsa dan terpaksa mengalah dari pada haqimie mahupun aiman. mungkin kerana walaupun haqimie lebih kecil daripadanya tetapi haqimie mendapat sokongan aiman yang lebih menyayangi haqimie daripada haiqal. (ini pun satu masalah juga). Pada waktu itu dalam apa juga aktiviti haiqal pasti tersingkir, dan sering menangis kerana diketepikan oleh adik dan abang nya. Tp sekarang tidak lagi, ternyata haiqal dah mula menunjuk belang. Bila sahaja kehendaknya tidak dituruti dia pasti akan melepaskan geramnya pada haqimie... tarik, tolak , ketuk, tampar tidak kira bagaimana cara yang penting hatinya puas. Dia tidak akan berhenti selagi tidak dijarakkan kedudukan mereka. Hinggalah berlaku pergaduhan tiga segi ,apabila aiman cuba meleraikannya..huhuhu. Kadang-kadang walaupun kes dan keadaan tidak ada kena-mengena langsung dengan haqimie.(memang pelik)

(Ni pula Haqimie masa ni kita kena bantu dia berdiri coz, masih tak kuat lagi)

Haqimie pun tidak kurang hebatnya.jika Haiqal main pukul, ketuk tampar, haqimie lebih suka main gigit dan cubit, kalau tak apa jua barang yang ada ditepinya akan menjadi senjata untuk mengenakan haiqal. Setiap masa rasanya lebih banyak pergaduhan daripada perdamaian.huhuhu.

Satu perangai yang paling merungsingkan apabila kehendak mereka tak dilayan dan tak dapat berpukulan sesama mereka, cara yang paling mudah diorang akan buat dengan menghantukkan kepala kedinding atau kelantai. Tak pun menjatuhkan badan mereka sesuka hati. Tak tahulah macam mana nak cakap... rasanya tak sanggup nak lihat telatah mereka macam ni selalu, kasihan melihat badan mereka yang masih kecil , mudah tercedera setiap hari. Hingga kadang-kadang tidak terlayan kita dibuatnya.

Biasanya perangai ini akan berubah dan bermusim, harap-harap lah keadaan ini tidak berterusan, jika tidak tak tahu lah di mana kesilapannya.

2 comments:

cintaKusayangMu said...

kembar xseiras ye?tp muka nmpk same....
darwishes pn kmbr xseiras tp dlm gmbr nmpk cm same lak..

mytwinshero blogs said...

haah, mmg v rasa masa tgk gambar darwishes lebih kurang jer masa haiqal& haqimie dulu.