me & family

me & family
Lilypie Pregnancy tickers

Followers

Tuesday, May 11, 2010

Circular Needle

Knitting Project....

Knitting ni hobi aku selain dari cross stitch dan crochet, yang ni sebenarnya sulam kait guna dua jarum. Walaupun tidak lah terlalu mahir dengan advance teknik, tetapi ok lah..masih boleh menyiapkan shawl atau baby hat (just simple-simple projek gitu).

Baru-baru ni teringin nak buat baby hat, tp nak cari circular needle ni bukan mudah. kat area sini langsung tak jumpa, mungkin tiada permintaan kot untuk "knitting pin/needle" ni. Tapi setelah searching kat tenet terjumpa lah seorang teman yang berbesar hati membekalkan peralatan untuk knitting ni.

Akhirnya , dapat juga aku memiliki circular needle yang sudah lama ku idam kan hehehe.


beli secara online, dengan akak Hernik Widowati (lupa pulak web akak ni) nanti kena cari semula la ni., mula-mula tu ingat nak kena beli direct kat Indonesia. Tak sangka pulak akak ni ada cawangan kat Ampang, KL. so ok lah..esok2 senang nak cari material untuk knitting ni lagi. Tak der lah nak pening-pening kepala lepas ni.

 Ni size pilihan buat masa ni, plan nak buat baby hat, so gud luck for my craft life..hehehe..bulan ni rasanya boleh lah dikatakan bulan kraft untuk aku....:)

1 comment:

raktamrittika said...

akum.seronok jumpa geng yang ada inat yang sama.
nak tanya boleh?tahu tak kat negara kita di mana boleh beli kit jarum crochet dgn kit knitt.saya mmg minat sakan dua benda ni.crochet dr umur 17 tahu saya mula.knitting rasanya belum sampai setahun saya pandai.circular needle blm saya beli sbb harganya mahal sikit berbanding yang ada jarum dua tu.
saya tengah kemas kini blog,banyak yg x tahu.ni blog saya www.raktamrittika.blogspot.com-hobiku.boleh kita bertukar idea nti,insya Allah.
terima kasih.